Kom Änglar

Kom änglar.

Jag är inte stolt, över allting jag har gjort.
För att vara ärlig finns få saker jag faktiskt är stolt över.
Jag tänker inte, jag gör saker för egen vinning, och ljuger för att skyla över sanningar som kanske ändå inte blivit sanningar, om de bara inte uttalats.
"Till vilken nytta" fick jag höra igår. "Till vilken nytta ljuger du för dina närmsta, när du vet att vi aldrig älskat dig mer än just när du talar sanning. Oavsett hur den sanningen ser ut."

Så jag bestämde mig.
Inga mer lögner.
Någonsin.
Ni är värda så mycket mer än så, och jag ska göra mitt yttersta för att hålla er kvar i mitt liv.
Jag älskar er. Det försvinner inte.

Det känns inte som om jag vet vem jag egentligen är längre.
Samtidigt som jag aldrig har utsatts för så många svåra prövningar där man pressas att välja rätt, har jag aldrig känt mig mer vilsen i mig själv.
Jag ställs inför frågor som jag inte finner svar på, och förvirringen stiger för var dag.

Men en sak vet jag.
Och det är att jag älskar dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0