Tack

Tänk att en sådan liten grej kan vända en hel dag, en hel attityd, hela ens humör.
Det går upp och ned, jag vet det.
Ena sekunden är jag sprallig, andra ledsen och den tredje bara sådär förbannad man kan bli på sig själv ibland.

Just nu känner jag tacksamhet.
För allt jag faktiskt har. Inte sorgsenhet över det jag förlorat eller saker jag aldrig får.
Jag är tacksam för att jag är jag. Trots att livet är upp och ned många gånger.
Men just nu hade jag inte velat byta ut det.
För jag får känna att jag lever.
Kanske lite väl hårt vissa gånger, när det känns som att hjärtat långsamt slits ut ur kroppen,.
Eller när man känner sig som den mest ensamma mänskliga individ som någonsin vandrat på denna jord.

Jag kan inte räkna de gånger jag velat springa ut framför en bil, levandes i den dimmiga värld som på något vis alltid letar sig tillbaka till mig. Eller velat lägga mig och aldrig vakna mer när jag fått mina ångestattacker och smärtan i hjärtat som svider ut i hela bröstet.

Men det finns männsikor som är guld värda. Som jag skulle ge mitt liv för.
Och de hjälper mig upp, gång, på gång, på gång.
Jag älskar er<3

Jag lever.
Jag andas.



Och för första gången på mycket länge är jag tacksam över det.



Kommentarer
Postat av: Erika

Jag älskar dig, det är något som du aldrig får glömma <3. Idag blir jag stor :d

2009-01-12 @ 00:11:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0