Sockerkaka

Ja, jag bakar. Det händer aldrig annars, men ikväll bakar jag.

Jag är sorgsen ikväll.
Jag har reflekterat över alla de människor jag förlorat den senaste tiden, alla ögonblick jag aldrig får tillbaka.
Minnen från tider som varit, med människor som inte finns kvar längre, eller som inte har samma betydelse i mitt liv längre, har börjat dyka upp mer och mer.
Jag saknar dem. Jag hade velat spola tillbaka tiden för att få uppleva dem igen, så att jag får en chans att ta farväl.
Jag tror att det är det som är felet.
Jag fick aldrig ta farväl.

Jag har alltid varit en sådan männsika som hellre springer än stannar och reflekterar över det som varit. När jag väl reflekterar inser jag vad jag gått miste om, vad som aldrig kommer åter.
Tyvärr är det redan försent då.

Det är försent

Samtidigt vet jag att den senaste tiden är det så himla mycket i mitt liv som jag faktiskt har vunnit. Jag har underbara vänner som ställer upp i vått och torrt, någonting som inte drabbat mig förut.
Jag är otroligt tacksam för detta, och för alla nya, kommande ögonblick jag får med er.
Ni är fantastiska.
Det är er jag lever för<3


Kommentarer
Postat av: Teo

Vi lever för dig med <3

Tiden läker alla sår och ibland är det inte alltid försent, det har jag lärt mig av E, som hela tiden orkar med mig trots att jag många gånger beter mig dumt

2008-07-19 @ 23:48:48
Postat av: Erika

Världens godaste sockerkaka ;D Mums. Stolt Erika och hon åt upp typ halva själv ^^. Som tidigare sagt, vi lever för varann, man mister många, ofta och snabbt men samtidigt så vinner man så himla mkt ibland, som nu. <3<3

2008-07-20 @ 13:49:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0