Jazz

Jag har på senare tid skaffat mig en förkärlek till jazz... svensk jazz dessutom^^
Haha... det trodde jag väl aldrig, jag har alltid varit en Rocker tjej(vilket jag fortfarande är) men är man musikestet får man hela tiden influencer från alla olika håll.
Det var en god vän till mig (eller ja, numera pojkvän) som introducerade med för Bo Kaspers Orkester.
Eftersom jag tidigare enbart hört låtar från deras senaste skiva "Hund" och redan hade mina bestämda åsikter om den, tänkte jag; - I helvete heller att han lyckas pracka på mig det här.

Men han lyckades, och nu är jag beronde.

Har även börjat lyssna på Loke igen, någonting jag är väldigt, väldigt glad över.
Loke är en underground visartist med inslag av folkmusik, jazz och lite rock i sig, någonting vi självfallet INTE tackar nej till. Dessutom lyckas han alltid att färdigställa så fullständigt klockrena texter att man får gåshud ^^

image1 image2 image3image4

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0